Během proti stárnutí


Autor: fit-kul | 22.09.2011 00:00 | Komentářů: 0

Nedávný výzkum prováděný na Stanfordské univerzitě ukázal, že běh poskytuje určité výhody v boji proti negativním vlivům stárnutí. Vždy se vědělo, že běh je dobrým způsobem, jak zlepšit kondici a trénovat svalovou vytrvalost, ale nebylo přesně známo, jaký má dopad na dlouhodobé zdraví. Dobrou zprávou je, že může prodloužit život o několik let a výrazně tak zlepšit kvalitu života ve stáří.

 

Výzkum ukázal, že starší běžci mají v průměru o 50% menší výskyt smrtelných onemocnění jako je např. rakovina. Studie trvala 20 let a sledovala přes 500 běžců - všichni starší 50 let. Po 19 letech, 34% lidí, kteří neběhali, zemřelo, v porovnání s úmrtím pouhých 15% běžců. Také, ačkoliv zdravotní problémy postihli obě sledované skupiny, skupinu běžců postihly zdravotní problémy v průměru až o 16 let později než tomu bylo u skupiny lidí, kteří neběhali. Takže běh nejen prodlužuje délku života, ale také výrazně pozitivně ovlivňuje kvalitu života.

 

Jakmile sledované subjekty dosáhli 80let, rozdíly zdravotních stavů a kvality života mezi skupinami se prohlubovaly.

 

Dále byla zkoumána síla a kvalita kolenních kloubů. Dlouhou dobu se totiž předpokládalo, že dlouhodobý běh poškozuje kolení klouby. Nicméně, výzkum ukázal, že neexistuje žádný důkaz o tom, že běžci častěji trpí osteoartrózou či potřebují úplnou výměnu kolenního kloubu, oproti neběžcům. Takže pokud se bojíte běhat z důvodu strachu o zdraví svých kolen – už se nemusíte bát, pokud budete mít v budoucnu nějaké problémy s koleny, stane se to bez ohledu na to, jestli budete běhat nebo ne.

 

Vedoucí výzkumu, profesor James Fries, emeritní profesor medicíny na Stanfordu řekl:

„Kdybyste si měli vybrat jednu věc, která vás udělá zdravějším s narůstajícím věkem, bylo by to aerobní cvičení. Zdravotní výhody tohoto cvičení jsou daleko větší, než jsme si kdy mysleli.“

 

Tento výzkum potvrzuje jasný přínos pravidelného cvičení po starší lidi. Cvičení jim může pomoci zůstat déle mobilní a nezávislí, zajistit zdravé srdce, podpořit lepší spánek a mít svoji tělesnou váhu pod kontrolou.

 

Výhody běhu přesahují rámec pouhého zlepšení kardiovaskulární kondice. Aktivní a zdravý způsob života může zamezit vzniku srdečních onemocnění, rakoviny, cukrovky, mrtvice apod.

 


Pokud máte v plánu začít běhat, založte si tréninkový zápisník zde na fóru a podělte se o něj s ostatními.


 

Komentáře


Nový komentář mohou vložit pouze přihlášení uživatelé.
Banner

Nejnovější profily

AnonymousAnonymous16.08.2017
KamčaKamča01.01.2016
LucieS1711LucieS171107.02.2014
MartinVanaMartinVana06.12.2013

Nejnovější galerie

Milo 2013Milo30.08.2013
na dovolenéNale20.06.2013
ShybyMilo19.02.2013
ShybyMilo19.02.2013

Komentáře

CKD - cyklická ketogfit-kul • 24.07. 16:26

Hodnoty cukru jsou napsány v článku...

CKD - cyklická ketogVIET • 14.07. 22:44

je tedy limit kolik bych měl příjmout těch cukrů v ten carb up den ?

Bojové umění Pencak kihu • 30.06. 22:48

Ahoj, vím že je to už nějakou dobu co článek vyšel nic méně bych měl vážný zájem o nějaký seminář id

CKD - cyklická ketogfit-kul • 22.03. 15:13

6+2 - klidně ano, pohlídej si ketózu testem...

CKD - cyklická ketogEroll.61 • 17.03. 04:08

Dobrý den. Posiluji cca 6 let a vždy jsem jezdil sach. vlny. Z hlediska dodržování, únavy atd atd js

Návštěvnost webu

Online návštěvníků: 14 , registrovaných: 4