Rychlost metabolismu


Autor: fit-kul | 27.09.2011 21:58 | Komentářů: 0

Rychlost metabolismu v podstatě znamená rychlost, při které vaše tělo spaluje kalorie, ať už aktivně nebo pasivně. Cvičení může pomoci zvýšit rychlost metabolismu a proto je cvičení po ránu tak efektivní, protože dokáže zrychlit metabolismus po celý den, čímž vaše tělo spálí více kalorií. Ti, kdo mají problém zhubnout, mají s největší pravděpodobností velmi pomalý metabolismus a tak jejich tělo spaluje malé množství kalorií.

 

Proč je důležité mít rychlý metabolismus?

Čím vyšší je rychlost metabolismu, tím se spálí více kalorií a tím je menší pravděpodobnost, že se bude v těle ukládat tuk. Pokud máte vyšší rychlost metabolismu než je obvyklé, nebudete se muset tak soustředit na konzumaci zdravé a vyvážené stravy. Zjednodušeně řečeno, s rychlým metabolismem si nebudete muset dávat tak velký pozor na to, co jíte.

 

Pravděpodobně ve svém okolí také znáte někoho, kdo sní velké porce čehokoliv a kdykoliv a přitom stále vypadá velmi hubeně. A toto vidět, může být někdy poměrně frustrující, ale je to naprosto přirozené. Každý člověk je jedinečný a někdo má rychlý metabolismus daný od přírody.

 

Dobrým příkladem z praxe mohou být profesionální kulturisti jako např. Dave Henry a Dexter Jackson. Tito kulturisté mají velmi vysokou rychlost metabolismu, což jim umožňuje jíst nejen velmi velké množství jídla, ale také mnoho „zakázaných“ potraviny, jako je pizza, smažené kuře, fast food a to vše bez toho, aby ztloustli. Kulturisté všeobecně jedí jinak než normální lidé a to hlavně v tom, že jedí poměrně hodně jídla, ale v menších porcích a častěji. To zajišťuje tělu kontinuální přísun všech potřebných živin a energie po celý den pro potřebné opravy a růst svalové hmoty. Tento způsob stravování pomáhá v udržení vysoké rychlosti metabolismu a tím pomáhá ve spalování značného množství kalorií.

 

Dobrý způsob jak zvýšit rychlost metabolismu je kardiovaskulární trénink, ale ještě lepším způsobem je intenzivní silový trénink. U kardio tréninku je prokázané zvýšení rychlosti metabolismu po dobu 14 hodin, na druhou stranu, intenzivní silový trénink také může zvýšit rychlost metabolismu po mnoho hodin, ale navíc pomáhá v budování svalové hmoty, která výrazně pomáhá ve zvýšení rychlosti metabolismu a spalování kalorií.

 

Takže pokud chcete zvýšit rychlost metabolismu prostřednictvím cvičení, pak byste měli vážně uvažovat o nějakém intenzivním silovém tréninku. Cvičte tvrdě a zaměřte se na zvedání volných vah. Cílem je odcvičit 2-3 série po 6-10 opakováních u každého cviku. Používejte hlavně vícekloubové cviky. A nezapomínejte na dostatečný odpočinek.

 

 

 


Pro více informací o různých trénincích klikněte ZDE nebo pokud potřebujete poradit, běžte na naše diskusní fórum.


 

Komentáře


Nový komentář mohou vložit pouze přihlášení uživatelé.
Banner

Nejnovější profily

AnonymousAnonymous16.08.2017
KamčaKamča01.01.2016
LucieS1711LucieS171107.02.2014
MartinVanaMartinVana06.12.2013

Nejnovější galerie

Milo 2013Milo30.08.2013
na dovolenéNale20.06.2013
ShybyMilo19.02.2013
ShybyMilo19.02.2013

Komentáře

CKD - cyklická ketogfit-kul • 24.07. 16:26

Hodnoty cukru jsou napsány v článku...

CKD - cyklická ketogVIET • 14.07. 22:44

je tedy limit kolik bych měl příjmout těch cukrů v ten carb up den ?

Bojové umění Pencak kihu • 30.06. 22:48

Ahoj, vím že je to už nějakou dobu co článek vyšel nic méně bych měl vážný zájem o nějaký seminář id

CKD - cyklická ketogfit-kul • 22.03. 15:13

6+2 - klidně ano, pohlídej si ketózu testem...

CKD - cyklická ketogEroll.61 • 17.03. 04:08

Dobrý den. Posiluji cca 6 let a vždy jsem jezdil sach. vlny. Z hlediska dodržování, únavy atd atd js

Návštěvnost webu

Online návštěvníků: 16 , registrovaných: 1