Jak díky posilování zhubnout a být fit


Autor: fit-kul | 17.10.2011 15:40 | Komentářů: 0

Posilování je činnost, při které se opakovaně a za kontrolovaných podmínek zvedá závaží za účelem zvýšení výkonu a síly určité svalové skupiny.

 

Posilování zlepšuje nejen sílu a svalovou vytrvalost, ale také zlepšuje stabilitu skeletu a zvyšuje hustotu kostní tkáně.

 

V zásadě se tréninkový plán pro začátečníky nijak neliší od tréninku pro pokročilé. Rozdíl je zde pouze v tom, že začátečníci si nejdříve potřebují vybudovat dostatečnou celkovou sílu těla a hlavně posílit tělesné jádro a až poté mohou pokročit na cvičení těžších tréninkových technik a izolovaných cviků.

 

Pravidelné posilování má hned několik výhod, samozřejmě je to zejména pozitivní vliv na zdraví a kondici, ale také může být velmi prospěšné pro všechny sportovce, protože dokáže mnohem lépe posílit svaly, než je tomu možné u standardních atletických cviků. Také může pomoci při rekonvalescenci po zranění tím, že urychluje svalový růst a posilování kostní tkáně. A v neposlední řadě jsou to kosmetické změny, kdy dokáže pomoci při hubnutí a při celkovém tvarování postavy.

 

 

Spalování tuků pomocí posilování

Mnoho lidí začne s posilováním ve snaze zbavit se tělesného tuku nebo se dostat do dobré kondice. A právě posilování je možná tím nejefektivnějším způsobem, jak se zbavit přebytečného tuku. Pokud je posilování prováděno správně, může poskytnout významné zlepšení kvality života, celkového zdraví a pohody.

 

Posilování je vynikající metoda jak se zbavit nejen přebytečného tuku na břiše, protože pomáhá ve svalovém rozvoji. A svaly, ke svému udržení, vyžadují mnohem více energie, než je tomu u tukové tkáně. Takže čím více budete mít svalů, tím vyšší bude vaše spalování tuků.

 


"Posilování je anaerobní činností, při které jsou všechny zvedané váhy pod maximální kontrolou."


 

 

Progresivní přetížení

Cílem těch, kteří pravidelně posilují, by mělo být postupné zvedání těžších vah a to jak během jednoho tréninku, tak hlavně v dlouhodobém časovém horizontu. Protože tělo se poměrně rychle adaptuje na vzniklou zátěž a pokud chceme dosáhnout dalšího rozvoje (ať svalový či silový růst, zvyšování kondice apod.) musíme neustále stimulovat tělo novými podněty. V případě svalového růstu je nejjednodušším podnětem zvýšení zvedané váhy.

 

 

Pohled do historie

Již Hippokrates napsal o posilování: „orgán, který je používán, se vyvíjí a orgán, který se nepoužívá, odumírá“.

 

O progresivním rezistenčním tréninku jsou první zmínky již ve starověkém Řecku. Jedna legenda praví, že zápasník jménem Milo z Crotonu nosil každý den na zádech novorozené tele, dokud nedospělo.

 

Silový trénink pomocí izometrického cvičení propagoval Charles Atlas již od roku 1930. Kolem roku 1960 začalo postupné zavádění strojů do veřejně přístupných posiloven. Ale opravdovou popularitu získalo posilování až po roce 1977 a to díky kulturistickému dokumentu Pumping Iron, který dokumentoval kulturistickou přípravu hlavně Arnolda Schwarzeneggera a jeho rivala Loua Ferrigna.

 

 

Výhody posilování pro ženy

Posilování, ať už s volnými vahami,  pomocí strojů nebo pouze s tělesnou vahou, je nezbytné pro udržení silných a zdravých kostí, stejně tak jako svalů. Ženy nemohou dosáhnout takového svalového rozvoje, jako je tomu u mužů, tedy pokud nebudou brát zakázané látky určené pro podporu svalového růstu. Takže obavy z posilování, z důvodu příliš velkého svalového růstu, nejsou namístě.

 

Posilování zlepšuje a prodlužuje kvalitu života a dlouhodobé zdraví, např. tím, že snižuje riziko vzniku osteoporózy – která postihuje více ženy než muže.

 

Komentáře


Nový komentář mohou vložit pouze přihlášení uživatelé.
Banner

Nejnovější profily

AnonymousAnonymous16.08.2017
KamčaKamča01.01.2016
LucieS1711LucieS171107.02.2014
MartinVanaMartinVana06.12.2013

Nejnovější galerie

Milo 2013Milo30.08.2013
na dovolenéNale20.06.2013
ShybyMilo19.02.2013
ShybyMilo19.02.2013

Komentáře

CKD - cyklická ketogfit-kul • 24.07. 16:26

Hodnoty cukru jsou napsány v článku...

CKD - cyklická ketogVIET • 14.07. 22:44

je tedy limit kolik bych měl příjmout těch cukrů v ten carb up den ?

Bojové umění Pencak kihu • 30.06. 22:48

Ahoj, vím že je to už nějakou dobu co článek vyšel nic méně bych měl vážný zájem o nějaký seminář id

CKD - cyklická ketogfit-kul • 22.03. 15:13

6+2 - klidně ano, pohlídej si ketózu testem...

CKD - cyklická ketogEroll.61 • 17.03. 04:08

Dobrý den. Posiluji cca 6 let a vždy jsem jezdil sach. vlny. Z hlediska dodržování, únavy atd atd js

Návštěvnost webu

Online návštěvníků: 4 , registrovaných: 1