Jak zhubnout rychle a zdravě


Autor: fit-kul | 31.10.2011 19:35 | Komentářů: 1

Nikdo nechce čekat měsíce na to, až zhubne pár kilo. Všichni by nejraději zhubli již první týden a to alespoň 5 kilo. A je to vůbec možné? A bezpečné?

 

Pravdou je, že rychlé hubnutí je možné, ale není to dobrý nápad. Touha po rychlém zhubnutí vede často k radikálním dietám, hladovění, katabolismu, ztrátě svalové hmoty, přetrénování, letargii a obvykle končí tím, že vše co jste zhubli opět velmi rychle přiberete zpět (a často i s nějakým tím kilem navíc).

 

Je však samozřejmě možné urychlit zdravé hubnutí tím, že posunete svoji aerobní a anaerobní aktivitu na další úroveň a ještě více zdokonalíte svůj jídelníček.

 

Nejdříve je důležité, říci si něco o tělesném tuku.

 

Existují tři hlavní typy tělesného tuku, viscerální tuk, který obklopuje vnitřní orgány, podkožní tuk, který se hromadí pod kůží a intramuskulární tuk, který se nachází ve svalech.

 

Pro většinu lidí je největším problémem viscerální tuk, který je z velké části zodpovědný za „tlusté břicho“ (u mužů tzv. „pivní mozol“). Toto je velmi nezdravá forma tuku.

 

Břicho začíná růst v důsledku nahromadění viscerálního tuku v okolí vnitřních orgánů. V malém množství tento tuk chrání vnitřní orgány. Nicméně, jakmile se množství tohoto tuku začne zvětšovat, může způsobovat různé zdravotní problémy, jako je zvýšení cholesterolu, kardiovaskulární potíže apod. Zbavit se tohoto břišního tuku je poměrně velmi náročné.

 

Tak jaký je nejefektivnější a nejrychlejší způsob, jak zhubnout? Odpověď je jednoduchá, kombinace diety a cvičení. Nicméně, splnění těchto podmínek hubnutí není až tak naprosto jednoduché. Budete muset být hlavně disciplinovaní. Nezapomeňte, že jakýmkoliv podváděním, budete podvádět pouze sami sebe, což bude mít za následek jenom vaše selhání.

 

 

1. Zbavte se nezdravého jídla

To je všeobecně chybný názor, že pouze tučná jídla jsou zodpovědná za tloustnutí. To cukr je skutečným problémem.

 

Přestaňte jíst všechna nezdravá jídla, jako jsou bonbóny, sušenky, buchty, koláče, koblihy a vyhněte se pití slazených nápojů (coca-cola apod.). Samozřejmě tučná a mastná jídla mají také svůj díl viny, takže již nikdy více cheeseburger, smažené řízky, klobásy, smažený sýr atd.

 

Všechny tyto potraviny jsou plné kalorií, ale bez výživné hodnoty - jsou to tzv. „prázdné kalorie“.

 

 

2. Pouze zdravé sacharidy

Nezdravé jídlo není jediný problém. Chléb, tukové rohlíky, těstoviny atd. také vedou k nárůstu tělesné hmotnosti. Pokud nejste aktivní, pak konzumace vysoce energetických potravin může znamenat, že budete pouze přibírat na váze.

 

Vyhněte se rafinovaným sacharidům a jezte více čerstvého ovoce, zeleniny a luštěnin, neboť obsahují velké množství vlákniny. Dobrou volbou mohou být různé druhy salátů.

 

 

3. Vyhněte se alkoholu

I alkohol je forma energie. A navíc, pokud máte v krvi alkohol, vaše tělo přestává spalovat tuky a cukry na energii. Zkuste se na měsíc vyhnout alkoholu – možná budete překvapeni výsledky.

 

 

4. Plánujte si jídla

Pokud si naplánujete (a nejlépe i připravíte) jídla na příští den, sníží se pravděpodobnost, že budete jíst nezdravá jídla.

 

 

5. Cvičení

Chcete-li rychle zhubnout, je pravidelné cvičení opravdu nezbytné. Nicméně, to neznamená, že budete provádět každý den sklapovačky nebo bicepsové zdvihy. Existují dva způsoby, jak pomocí cvičení, spalovat tuky,:

 

1. Budováním svalu pomocí posilování, což zvyšuje rychlost vašeho metabolismu

2. Intenzivním kardiovaskulárním tréninkem, které zvyšuje srdeční tep a spaluje tuky

 

Pro rychlé hubnutí je nejlepší kombinace obou způsobů cvičení. U posilování si můžete vybrat cvičení s činkami nebo s vlastní vahou.

 

 

Základní pravidla cvičení:

 

1. Cvičte tak intenzivně, že nebudete během tréninků schopni konverzace. To nejlepší na hubnutí je trénink s krátkými a intenzivními úseky (fartlek).

2. Musíte trénovat tak intenzivně, až se budete potit. Pocení je dobrým znakem, že se opravdu snažíte.

 

Zvýšení srdečního tepu během tréninku vám pomůže spálit více tuků – vyzkoušejte TABATA trénink.

 

Držte se plánu, jezte zdravě, soustřeďte se na výkon, odpočívejte a buďte odhodlaní – to zajistí splnění vašich cílů. Pokud máte jakékoliv dotazy, neváhejte se zeptat na našem fóru. Zhubnout rychle a efektivně není žádná věda, pokud budete opravdu chtít, je to možné.

 

Komentáře


Kajka

Pravda

Kajka | 28.08.2012 20:28

Ja som neschudla sice najzdravsie, ale tento clanok je pravdivý. Základom chudnutia a udržania vahy po schudnuti je pravidelna a vyvazena strava.

Nový komentář mohou vložit pouze přihlášení uživatelé.
Banner

Nejnovější profily

AnonymousAnonymous16.08.2017
KamčaKamča01.01.2016
LucieS1711LucieS171107.02.2014
MartinVanaMartinVana06.12.2013

Nejnovější galerie

Milo 2013Milo30.08.2013
na dovolenéNale20.06.2013
ShybyMilo19.02.2013
ShybyMilo19.02.2013

Komentáře

CKD - cyklická ketogfit-kul • 24.07. 16:26

Hodnoty cukru jsou napsány v článku...

CKD - cyklická ketogVIET • 14.07. 22:44

je tedy limit kolik bych měl příjmout těch cukrů v ten carb up den ?

Bojové umění Pencak kihu • 30.06. 22:48

Ahoj, vím že je to už nějakou dobu co článek vyšel nic méně bych měl vážný zájem o nějaký seminář id

CKD - cyklická ketogfit-kul • 22.03. 15:13

6+2 - klidně ano, pohlídej si ketózu testem...

CKD - cyklická ketogEroll.61 • 17.03. 04:08

Dobrý den. Posiluji cca 6 let a vždy jsem jezdil sach. vlny. Z hlediska dodržování, únavy atd atd js

Návštěvnost webu

Online návštěvníků: 16 , registrovaných: 3