Výživa během těhotenství


Autor: fit-kul | 04.11.2011 20:30 | Komentářů: 0

Je velmi důležité, aby nastávající matky konzumovaly zdravou a vyváženou stravu. Nezapomínejte, že kvalita jídla je důležitější než jeho kvantita.

 

 

Optimální zvýšení tělesné hmotnosti, během těhotenství, je o 12,5kg. V praxi se ovšem tato hmotnost různí.

 

Váhové přírůstky u žen během těhotenství nad 12,5kg s největší pravděpodobností nesouvisí s růstem dítěte, ale jedná se spíše o tukovou tkáň.

 

V případě, že vaše váhové přírůstky jsou výrazně větší než 12,5kg, poraďte se se svým doktorem, co můžete změnit/vylepšit ve vaší každodenní stravě. Důrazně vás ale varuji před dodržováním jakýchkoliv hubnoucích diet v průběhu těhotenství.

 

 

Klíčové faktory správné výživy žen v průběhu těhotenství

 

1. Dodatečně přijímejte, po dobu prvních 12 týdnů těhotenství, 400μg kyseliny listové ve formě doplňků výživy

2. Zdravá a vyvážená strava poskytuje všechny potřebné živiny, ale některé mohou být pro těhotnou ženu v nedostatečném množství

3. Jsou-li používány doplňky výživy, vybírejte spíše speciální multivitamínové preparáty určené pro těhotné ženy

4. Vyhněte se dodatečné suplementaci vitamínu A (nebezpečí vzniku vrozených vývojových vad plodu)

5. Těhotné ženy by se měly vyhnout konzumaci jater (může obsahovat vysoké dávky retinolu – jedna z forem vitamínu A), výrobkům z nepasterizovaného mléka (zvýšené riziko nákazy listeriózou, která může způsobit potrat nebo předčasný porod) a alkoholu (max. 1-2 jednotky jednou nebo dvakrát týdně*)

6. Dbejte velký důraz na správnou hygienu potravin

7. Průměrný váhový přírůstek v těhotenství je 12,5kg, ale jsou tu velké rozdíly mezi jednotlivými ženami. Sledujte svoji tělesnou váhu a pokud máte jakékoliv obavy, promluvte si se svým doktorem.

8. Vyhněte se hubnoucím dietám v průběhu těhotenství

 

 

*jedna jednotka alkoholu je rovna: 250ml piva, 85ml vína nebo 25ml lihoviny

 

 

 

Vyvážená strava v těhotenství

Většinu potřebných živin v těhotenství lze dosáhnout dobře vyváženou a zdravou stravou – až na několik vyjímek. Soustřeďte se na dostatečný příjem:

 

1.  Sacharidů – pečivo, rýže, těstoviny, cereálie, kuskus, brambory apod.

2. Ovoce a zelenina – nejméně 5 porcí denně

3. Mléčných výrobků – jogurty, sýry, mléko

4. Bílkoviny – maso, ryby, vejce

5. Zdravé tuky – olivový olej, oříšky atd.

6. Pitný režim – minimálně 8 sklenic čisté vody denně

 

Ženy, které již před otěhotněním dodržovaly zásady zdravé a vyvážené stravy, nemusí dělat příliš mnoho změn.

 

 

Komentáře


Nový komentář mohou vložit pouze přihlášení uživatelé.
Banner

Nejnovější profily

AnonymousAnonymous16.08.2017
KamčaKamča01.01.2016
LucieS1711LucieS171107.02.2014
MartinVanaMartinVana06.12.2013

Nejnovější galerie

Milo 2013Milo30.08.2013
na dovolenéNale20.06.2013
ShybyMilo19.02.2013
ShybyMilo19.02.2013

Komentáře

CKD - cyklická ketogfit-kul • 24.07. 16:26

Hodnoty cukru jsou napsány v článku...

CKD - cyklická ketogVIET • 14.07. 22:44

je tedy limit kolik bych měl příjmout těch cukrů v ten carb up den ?

Bojové umění Pencak kihu • 30.06. 22:48

Ahoj, vím že je to už nějakou dobu co článek vyšel nic méně bych měl vážný zájem o nějaký seminář id

CKD - cyklická ketogfit-kul • 22.03. 15:13

6+2 - klidně ano, pohlídej si ketózu testem...

CKD - cyklická ketogEroll.61 • 17.03. 04:08

Dobrý den. Posiluji cca 6 let a vždy jsem jezdil sach. vlny. Z hlediska dodržování, únavy atd atd js

Návštěvnost webu

Online návštěvníků: 10 , registrovaných: 3