Co jíst před, během a po cvičení


Autor: fit-kul | 10.11.2011 17:46 | Komentářů: 0

Nezbytnou součástí toho, aby bylo vaše cvičení co nejefektivnější, je správně načasovaná výživa. Ať už je vaše sportovní zaměření jakékoliv (kulturistika, bojové umění, fotbal, atletika aj.), správně načasované jídlo vám pomůže k dosáhnutí lepších výsledků.

 

Jídlo před tréninkem

Před sportovním výkonem, byste měli konzumovat nejlépe komplexní sacharidy jako je rýže (dle mých zkušeností nejlepší), těstoviny, brambory, vločky apod., což vám zajistí postupný přísun energie během tréninku. Doporučená konzumace pevného jídla před tréninkem je 1-3 hodiny – ale skutečné načasování jídla závisí pouze na vás.

 

Díky intenzivní aktivitě, jako je atletika či posilování, je krevní tok odkloněn z trávící soustavy směrem k pracujícím svalům. Proto se doporučuje určitá časová prodleva mezi posledním jídlem před tréninkem (cca 2,5 hodiny je potřebná doba pro strávení typického jídla o 1200 kaloriích).

 

 

Jídlo při tréninku

V průběhu tréninku není vhodné cokoliv konzumovat, kromě vody. Při cvičení obvykle dochází k pocení a tím i k dehydrataci, proto je nutné tuto ztrátu nahradit – nejlépe čistou, neperlivou vodou. Je-li výkon delší než 70 minut, pak je vhodné pít iontové nápoje, které nahrazují ztrátu minerálů a pomáhají udržet stabilní hladinu glukózy v krvi.

 

 

Jídlo po tréninku

Načasování jídla po tréninku, zvláště u kulturistů, je velmi důležité. Jako ideální se ukazuje konzumace proteinového nápoje společně se sacharidy a to nejlépe do 30 minut od skončení tréninku. Díky bílkovinám se zastaví tréninkový katabolismus a nastartují se anabolické procesy („růst svalů“). A díky přijatým sacharidům se zrychlý potréninková regenerace a začnou se rychleji obnovovat zásoby glykogenu.

 

Do 90 minut po tréninku je vhodné zkonzumovat pevnou stravu, tj. kvalitní, libové maso s velkou porcí rýže. A nezapomeňte na dostatečný pitný režim!

 

Komentáře


Nový komentář mohou vložit pouze přihlášení uživatelé.
Banner

Nejnovější profily

AnonymousAnonymous16.08.2017
KamčaKamča01.01.2016
LucieS1711LucieS171107.02.2014
MartinVanaMartinVana06.12.2013

Nejnovější galerie

Milo 2013Milo30.08.2013
na dovolenéNale20.06.2013
ShybyMilo19.02.2013
ShybyMilo19.02.2013

Komentáře

CKD - cyklická ketogfit-kul • 24.07. 16:26

Hodnoty cukru jsou napsány v článku...

CKD - cyklická ketogVIET • 14.07. 22:44

je tedy limit kolik bych měl příjmout těch cukrů v ten carb up den ?

Bojové umění Pencak kihu • 30.06. 22:48

Ahoj, vím že je to už nějakou dobu co článek vyšel nic méně bych měl vážný zájem o nějaký seminář id

CKD - cyklická ketogfit-kul • 22.03. 15:13

6+2 - klidně ano, pohlídej si ketózu testem...

CKD - cyklická ketogEroll.61 • 17.03. 04:08

Dobrý den. Posiluji cca 6 let a vždy jsem jezdil sach. vlny. Z hlediska dodržování, únavy atd atd js

Návštěvnost webu

Online návštěvníků: 10 , registrovaných: 2