Kuře na talíři


Autor: fit-kul | 26.02.2013 19:00 | Komentářů: 0

Zase to kuře, řekne si možná většina z vás. Je pravda, že pokud dbáte na zdravé stravování, tak se kuřecí maso na vašem talíři objevuje asi docela často. A lehce se může stát, že se vám kuřecí maso prostě přejí.

 

Možná už jste se dostaly do fáze, kdy při pohledu na kuřecí prsa protáčíte oči v sloup a říkáte si, jakým způsobem je upravit, abyste si svůj jídelníček zpestřili. Také patřím mezi příznivce zdravého životního stylu a kuřecí maso má v mém jídelníčku hojné zastoupení. Naštěstí se mi ještě nepřejedlo.

 

Nedávno jsem objevila a vyzkoušela nové recepty na rychlou a zdravou přípravu kuřecího masa, a proto bych se s vámi o ně ráda podělila. Také pro vás mám i své dlouhodobě osvědčené recepty.

 

V dnešní době kolem sebe můžeme často slyšet námitky, možná by se to dalo nazvat výmluvami, že na to, abyste se stravovali zdravě, zkrátka nemáte čas. Mohu vás ubezpečit, že i velmi zaneprázdněný člověk si při trošce organizace svého denního režimu, najde čas na to, aby si uvařil zdravé jídlo. Jídlo, které je zdravé, nemusí být vůbec složité na přípravu. Základem je samozřejmě dostatek kvalitních bílkovin. A myslím, že se shodneme na tom, že kuřecí, případně krůtí maso, patří z hlediska výživového, ale i časového, mezi favority.

 

Kuřecí nebo krůtí prsíčka nejsou nijak složitá na přípravu a během chvilky z nich můžete navařit porce i na několik dní dopředu. A to se dostávám k dalšímu důležitému bodu. Pokud patříte mezi velmi vytížené jedince, tak je potřeba si svůj jídelníček plánovat dopředu. Není to nic složitého a věřte mi, že čas, který tím strávíte, se vám vyplatí. Úspěch vám může zaručit i to, když budete vařit ve velkém a zbylé porce si dáte do lednice nebo je můžete zamrazit a uložit do mrazáku.

 

Uvedu jednoduchý příklad. Když si připravíte větší množství vařeného nebo grilovaného masa, tak ho potom můžete použít na mnoho různých způsobů – do salátů, sendvičů, s dušenou zeleninou, atd.

 

Já jsem si např. velmi oblíbila vaječnou omeletu s kousky kuřecího masa a kousky sýra a k tomu celozrnný chléb. Zaručuji vám, že taková pochoutka vás nejen výborně zasytí, ale dodá vám potřebné množství kvalitních bílkovin i správných sacharidů.

 

Nejen plánování, ale také kombinace jednotlivých surovin, je klíčem k úspěchu. Když budete v kuchyni trochu experimentovat, tak určitě přijdete na spoustu možných variant, jak chutně maso upravit. Nebojte se použít různé druhy koření, kombinovat maso např. s ovocem nebo různými semínky a ořechy. Když se naučíte plánovat a nebudete se bát v kuchyni experimentovat, tak jste na dobré cestě k tomu, aby se vám kuřecí, popř. krůtí, maso nepřejedlo.

 

Pomalu se dostáváme ke konkrétním typům na jídla z kuřecího masa. Nejprve vám napíši pár jednoduchých možností, jak využít kuřecí maso a poté bych vám napsala i mé oblíbené recepty. Některým jsem přišla na chuť nedávno, jiné používám už delší dobu.

 

Jestliže máte připravené kuřecí maso ve větším množství, tak ho můžete využít několika způsoby.

 

Výborný tip je zapéct kuřecí maso se sýrem a celozrnnými těstovinami. Pokud potřebujete rychlé jídlo, tak se ideálně hodí kousky kuřecího masa s rýží a zeleninou. Já osobně vám doporučuji kombinaci masa, rýže a dušeného špenátu. Jedním z receptů, který vám dnes představím, budou rychlé kuřecí řízečky. A když vám nějaké kousky řízečků zbudou, tak je klidně můžete použít i jako náplň do celozrnného chleba nebo tortilly, doplnit čerstvým salátem a opět máte rychlé, chutné a zdravé jídlo. Dobrá je také kombinace kuřecího masa, které dáte na listy ledového salátu a posypete koprem.

 

A teď už ke konkrétním receptům. První recept bude právě na zmíněné rychlé řízečky, druhý bude salát – ten musíte určitě vyzkoušet. Obě jídla by vám měla vystačit na 8 porcí. Třetím receptem bude rychlá tortillová kuřecí polévka, která vám vystačí na 4 porce. Tyto tři recepty jsem ochutnala nedávno a jsem s nimi moc spokojená. Další recepty na jídla, která vám uvedu, mám vyzkoušená už delší dobu a věřím, že si také pochutnáte. A poslední recept bude na krůtí maso, které do jídelníčku určitě také zařazujete, ale možná ne tak často jako kuřecí. I přesto doufám, že se i tímto receptem budete inspirovat.

 

 

RYCHLÉ KUŘECÍ ŘÍZEČKY

Budete potřebovat 2 hrníčky strouhanky z celozrnných rohlíků, 2 – 3 lžíce nastrouhaného parmazánu, 4 lžíce koření dle chuti (používám bazalku, majoránku, provensálské koření, apod.), 3 bílky, lžíci olivového oleje, 1 kg kuřecích prsíček bez kůže a kosti

 

Příprava: Strouhanku, sýr a koření smícháte v míse a v jiné misce si rozšlehejte bílky. Maso nakrájejte a naklepejte na řízky a nejprve ho ponoříte do bílků a pak do strouhanky, ve které je obalíte. Poté už dávejte řízky přímo na pánev s rozehřátým olivovým olejem. Osmažte dozlatova – zhruba 7 minut z každé strany.

 

Jako přílohu můžete podávat rýži nebo quinou a listy salátu.

 

 

KUŘECÍ SALÁT S FETA SÝREM

Na přípravu salátu budete potřebovat 500 gramů vařených kuřecích prsíček, která nakrájíte na kostičky, 2 velké řapíky celeru, půlku nakrájené červené papriky, 3 lžíce nakrájené červené cibule, 6 lžic sojanézy (seženete v obchodě se zdravou výživou, pokud by vám sojanéza nechutnala, tak můžete použít bílý jogurt), 6 lžic nízkotučné zakysané smetany, 60 gramů sýru feta v méně tučné verzi, 2 lžičky sušeného kopru (nebo jiného koření, pokud kopr nemáte k dispozici nebo vám nechutná)

 

Příprava: Všechny ingredience smíchejte ve velké míse dohromady a dejte zchladnout do lednice. Poté můžete servírovat ideálně s celozrnným pečivem.

 

 

A teď něco na zahřátí v podobě polévky. Jestli se polévkám vyhýbáte, protože máte představu o tom, že jsou příliš kalorické, tak se obávat nemusíte. Polévky na bázi vývarů a ještě k tomu doma připravené, jsou z výživového hlediska vhodné. Např. kuřecí vývar vám pomůže nejen, když jste nachlazené, ale do vašeho těla dodá i potřebné aminokyseliny. Kuřecí polévka vás výborně zahřeje a zasytí. Rozhodně můžete do polévky přidat zeleninu, celozrnné nudle, ale příliš nepoužívejte sůl, aby nedošlo k nežádoucímu zadržování vody v těle.

 

 

RYCHLÁ TORTILLOVÁ POLÉVKA S KUŘECÍM MASEM

- uvařit byste měly zhruba 4 porce a doba přípravy by vám neměla zabrat víc jak 30 minut

 

Budete potřebovat 200 g na kostičky nakrájených kuřecích prsíček (bez kosti a kůže), 3 hrnky kuřecího vývaru, 450 g fazolí v konzervě (dobře propláchněte), 450 g konzervovaných rajčat, 450 g kukuřice v konzervě (dobře propláchněte), 120 g zelených chilli papriček (pokud nemáte rády ostrá jídla, tak můžete použít obyčejnou zelenou papriku, kterou nakrájíte na drobné kostičky), 3 tortilly nakrájené na nudličky

 

Příprava: Na pánvi restujte zhruba 3 minuty kuřecí maso a pak přidejte vývar, fazole, kukuřici, rajčata a chilli papričky. Zhruba 10 minut míchejte a poté přidejte na nudličky nakrájené tortilly a míchejte dalších 10 minut. Poté je rychlá polévka hotová a můžete si pochutnat.

 

 

 

MÍCHANÁ VEJCE S KUŘETEM A MOZARELLOU

Uvedené množství vám vystačí na 1 porci. Toto jídlo s oblibou zařazuji na snídani. Budete potřebovat 1 celé vejce, 3 bílky, 2 lžíce nakrájených zelených cibulek, sůl a pepř na dochucení, půl hrníčku nakrájeného čerstvého špenátu, 4 cherry rajčata rozkrojená na půlky, 60 g vařeného kuřecího masa nakrájeného na kostičky, 15 g rozmačkaného sýra mozzarella, trochu olivového oleje

 

Příprava: V menší nádobě smíchejte celé vejce s bílky a směs rozšlehejte. Přidejte cibulku, sůl a pepř. Na pánev dejte trošku olivového oleje, přidejte špenát a vařte 2 minuty za stálého míchání, až je měkký. Potom ke špenátu přidejte vaječnou směs, rajčata a kuřecí maso. Vše vařte asi 2 minuty, až se vejce srazí, posypte sýrem a jakmile se sýr roztaví (zhruba po 30 sekundách), odstavte pánev z plotny a ihned podávejte.

 

 

 

CUKETOVÁ POCHOUTKA

Z této dávky připravíte 3 porce. Potřebovat budete 3 kuřecí prsa, 3 cukety, 4 rajčata, 2 papriky, celozrnnou mouku, 200 g tvrdého sýru, koření dle chuti.

 

Příprava: Cuketu rozkrojíte na čtvrtiny a vydlabete. Rajčata a papriky nakrájíte na malé kousky, přidáte na nudličky nakrájené kuřecí maso, okořeníte dle chuti. Posypte strouhaným sýrem a polovinu dejte do nádoby. Zaprašte moukou a směs důkladně promíchejte. Cukety naplníte směsí a vložte je do zapékací mísy a posypte zbytkem sýru. V troubě budete péct asi 35 minut.

 

 

 

TĚSTOVINY S KUŘECÍM MASEM

Opět si navaříte ve větším množství (z dávky připravíte 4 porce), tzn., že si můžete zbylé porce uchovat v lednici a máte zásoby jídla na další dny. Připravte si 1 balení čínských nudlí, 1 balení paprik tří barev, 250 g kuřecích prsou, 1 lžíci sójové omáčky, sůl, 1 hrst pórku, 1 lžičku koření dle chuti (nejlépe směs čínského koření)

 

Příprava: Kuřecí maso pokrájejte na menší nudličky, přidejte koření, sojovou omáčku, špetku soli a nechte chvilku odležet. Než dáte maso na pánev, tak si zalijte čínské nudle vařící vodou a nechte bobtnat dle návodu (cca 5 minut). Zatím na pánvi připravte maso a na malé kostičky krájejte papriky a na proužky pórek. Před koncem přípravy masa přidejte pokrájenou zeleninu do pánve a restujte s masem tak, aby byla zelenina křupavá. Scedíte si těstoviny a promícháte s hotovým masem.

 

 

A na závěr slíbený recept s krůtím masem.

 

FIT SALÁT

Podle receptu připravíte 2 porce. Budete potřebovat 200 g krůtích prsou, 60 g nízkotučného sýra – např. eidam, půlku červené papriky, 1 malou cibuli, 1 lžičku hořčice, lžíci olivového oleje, 4 středně velké naložené okurky (bez cukru), trošku čerstvé petrželky

 

Příprava: Krůtí prsa nakrájejte nadrobno, lehce poduste na olivovém oleji a nechte vychladnout. Nakrájejte si okurky, sýr, papriku a cibuli – vše v míse důkladně smíchejte s pepřem, trochou soli, olejem, hořčicí a trochou vody z okurek. Nakonec přidejte nadrobno nakrájenou petrželku.

 

Napsala Dominika Ipserová

Komentáře


Nový komentář mohou vložit pouze přihlášení uživatelé.
Banner

Nejnovější profily

AnonymousAnonymous16.08.2017
KamčaKamča01.01.2016
LucieS1711LucieS171107.02.2014
MartinVanaMartinVana06.12.2013

Nejnovější galerie

Milo 2013Milo30.08.2013
na dovolenéNale20.06.2013
ShybyMilo19.02.2013
ShybyMilo19.02.2013

Komentáře

CKD - cyklická ketogfit-kul • 24.07. 16:26

Hodnoty cukru jsou napsány v článku...

CKD - cyklická ketogVIET • 14.07. 22:44

je tedy limit kolik bych měl příjmout těch cukrů v ten carb up den ?

Bojové umění Pencak kihu • 30.06. 22:48

Ahoj, vím že je to už nějakou dobu co článek vyšel nic méně bych měl vážný zájem o nějaký seminář id

CKD - cyklická ketogfit-kul • 22.03. 15:13

6+2 - klidně ano, pohlídej si ketózu testem...

CKD - cyklická ketogEroll.61 • 17.03. 04:08

Dobrý den. Posiluji cca 6 let a vždy jsem jezdil sach. vlny. Z hlediska dodržování, únavy atd atd js

Návštěvnost webu

Online návštěvníků: 5 , registrovaných: 2